تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته

انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته
انواع LED دید در شب برای دوربین مدار بسته

یکی از روش های مشاهده تصاویر دوربین مدار بسته در شب، استفاده از ال ای دی LED مادون قرمز است.

این LED ها می توانند در کنار لنز و داخل هوسینگ باشند و یا به صورت یک پروژکتور در نزدیکی دوربین مدار بسته نصب گردد. همانطور که می دانید، بعضی از دوربین مدار بسته دارای لنز ثابت هستند و زاویه دید آنها تغییر نمی کند. بنابراین LED مادون قرمزی که جهت این نوع دوربین مدار بسته در نظر گرفته می شود داخل کاور قرار دارد، می توانید به راحتی مکانی را که لنز روی آن تنظیم شده است، روشن کند.

در مدل های دیگری از دوربین مدار بسته، لنز متغیر است مثلا ۴ تا ۹ میلیمتر که در واقع ۳۰ تا ۶۰ درجه، زاویه دید دوربین تغییر می کند. اگر نور ال ای دی به صورت واید و با زاویه باز تابیده شود، فقط اجسامی در شب نشان داده می شوند که در نزدیکی دوربین مدار بسته هستند و اجسام دورتر، به دلیل اینکه نور ال ای دی به آنها نمی رسد، در تصویر نمایش داده نمی شود و تاریک و سیاه دیده می شود.

دو نوع کلی LED مادون قرمز در سیستم های نظارت تصویری وجود دارد

_ LED های کم مصرف و ارزان قیمت

_ LED های گران قیمت حرفه ای با توان بیشتر

برخی دوربین های مدار بسته دارای LED های کمتری می باشند ولی معمولا می توانند فاصله بیشتری را تحت پوشش خود در آورند. همچنین LED های بزرگتر و گران قیمت تر دارای اطمینان و عمر بیشتری بوده و نسبت به LED های کوچکتر قیمت پاییینتری می باشند. در حال حاضر از دوربین های مدار بسته IR دار گران قیمت از ۳ تا ۵ عدد از LED های حرفه ای در داخل دوربین استفاده می کنند.

برد دید در شب مادون قرمز دوربین های مدار بسته به معنای بیشترین عمق دیدی است که به وسیله دوربین مدار بسته در تاریکی قابل دیدن است. این برد به دو اصل مهم وابسته است. اول میزان قدرت LED های موجود بر روی دوربین ها و دوم میزان حساسیت چیپ دوربین مدار بسته به امواج مادون قرمز.

میزان قدرت LED ها

باتوجه به تعداد و نوع آنها مشخص خواهد شد. این LED ها تشابه زیادی باLED های نوری معمولی دارند و دقیقا به همان نحوه عمل می کنند. توجه داشته باشید که برد نوشته شده بر روی کاتالوگ دوربین بیشترین برد پرتاب نور دوربین است و معمولا بیش از برد مفید دید در شب دوربین است.

حساسیت چیپ تصویر نسبت به نور مرئی و نا مرئی با هم متفاوت است. این به آن معناست که ممکن است یک چیپ دوربین مدار بسته حساسیت خوبی نسبت به نور مرئی داشته باشد اما حساسیت آن برای امواج مادون قرمز کم باشد. میزان این حساسیت در بازه های فرکانسی متفاوت توسط نمودارهای نوری چیپ تصویر مشخص می شود.

استفاده از دوربین های مدار بسته دید در شب بسیار کم هزینه و به صرفه است همچنین امکان دید در تاریکی های مطلق را نیز فراهم می کند زیرا تمامی نورهای مورد نیاز از طریق LED های درون دوربین تامین می شود. تمامی دوربین های دید در شب تک رنگ بوده و معمولا سبز تیره هستند، زیرا چشم انسان به این رنگ حساس تر خواهد بود.

مقالات مرتبط با دوربین های مداربسته:

https://hiktejarat.com/faq/hikvision-faq/

https://hiktejarat.com/solutions/hikvisionsafecity/

https://hiktejarat.com/product-category/brand/next/

https://hiktejarat.com/product/دستگاه-ضبط-تصاویر-دیجیتال-تی-وی-تی-td-2716te-hc/

https://hiktejarat.com/product/دوربین-مداربسته-تحت-شبکه-دام-هایک-ویژن-3/

https://hiktejarat.com/product-category/brand/hikvision/

https://hiktejarat.com/product-category/brand/hrui-brand/

https://hiktejarat.com/product-category/cctv-camera/network-camera-ip/ip-bullet/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد