تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

مقالات و مطالبی مفید درباره دوربین مداربسته


در سلسله یادداشت هایی سعی می کنم لیستی از مطالب مفید درباره دوربین های مداربسته را نیز به شما عزیزان معرفی کنم. در ادامه پست های گذشته توصیه من این است که نگاهی به مطالب زیر نیز داشته باشید.

1.      کمک هایک ویژن به سازمانها در جهت حفاظت از تنها پستاندار دریای چین که در خطر انقراض است !

2.      قابلیت دید در شب دوربین هایک ویژن

3.      چگونه دوربین و سنسور با همدیگر شهر های هوشمند تری می سازند؟

4.      5 نکته که برای بهتر شدن عملکرد سیستم اکسس کنترل که باید به آن توجه کنیم !

5.      تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟

6.      چرا بزرگراه های پر پیچ و خم به سیستم های پیشرفته مدیریت ترافیک نیاز دارند ؟

7.      تامین امنیت محل کار در دوران دورکاری

8.      سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری برای بهینه‌تر کردن سیستم های نظارتی

9.      بزرگترین تغییر صنعت امنیت از سال 2010 تاکنون چیست؟

10.  امنیت فروشگاه‌ها در سال 2021 و پس از کرونا

11.  شرایط مطلوب عملکرد دوربین مدار بسته هایک ویژن

12.  زوم اپتیکال و تاثیر آن بر کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

13.  تکنولوژی پردازش تصویر یا VCA چیست ؟

14.  نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟

15.  تامین امنیت محل کار در دوران دورکاری

16.  سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری برای بهینه‌تر کردن سیستم های نظارتی

17.  بزرگترین تغییر صنعت امنیت از سال 2010 تاکنون چیست؟

18.  امنیت فروشگاه‌ها در سال 2021 و پس از کرونا

19.  نقشه سیم کشی دوربین مداربسته چگونه است ؟

20.  سیستم کنترل تردد هوشمند

21.  بهترین پلیر تصاویر H.265 هایک ویژن

22.  دوربین اسپید دام هایک ویژن

23.   آموزش دوربین مداربسته – راهکارهای بیمارستانی دوربین هایک ویژن

24. 
 کمک هایک ویژن به سازمانها در جهت حفاظت از تنها پستاندار دریای چین که در خطر انقراض است !



دوربین مداربسته ضد انفجار / کاربرد HLC ،BLC و WDR در دوربین مداربسته


دوربین-مداربسته-ضد-انفجار-و-مزایای-آن,,
دوربین مدار بسته ضدانفجار در واقع نوعی از سیستم های مداربسته هستند که برای مکان های پرخطر استفاده می شوند. یک دوربین مداربسته معمولی در مکان هایی همچون معادن، ایستگاه های نفت و گاز، انرژی هسته ای و ... برای اهداف نظارتی کافی نخواهد بود. از این رو چنین صنایعی، همواره نیاز به تکنولوژی های پیشرفته برای نظارت و رسیدگی به چالش های می باشد. در ادامه می خوانیم:

• معرفی دوربین مدار بسته ضد انفجار
• کاربرد دوربین های ضدانفجار
• نحوه عملکرد دوربین ضدانفجار
• استانداردهای لازم
• مشخصات


معرفی دوربین مداربسته ضد انفجار


دوربین مداربسته ضد انفجار دوربینی است که می توان در هر محیطی نصب کرد اما بیشتر در محیط های خطرناک که به صورت بالقوه خطر انفجار هر لحظه در آن وجود دارد استفاده می شود.
جنس بدنه این دوربین ها از فولاد قوی و ضدرنگ است تا در برابر انفجار از آیب های احتمالی در امان باشد.
این دوربین ها در برابر پرتوهای خطرناک ماوراء بنفش، بخار نمک و آلودگی هوا بسیار مقاومت فوق العاده ای دارند. همچنین برای مقاومت بیشتر بدنه فولادی این دوربین ها، الکترواندود شده است.
محصولاتی مختلفی از این سری از دوربین ها تولید شده است که دارای قابلیت های مختلفی هستند. برخی از این دوربین ها قسمت های گرم کننده و برف پاک کن دارند. همچنین برخی دارای قابلیت موقعیت یابی، عکس برداری به صورت نوری یا حرارتی می باشند.
بنابراین، طراحی این دوربین ها به نحوی است که در هنگام وقوع انفجار سالم می مانند و تصاویرشان از دست نمی رود.
یکی از بهترین برند های تولید کننده دوربین مداربسته شرکت هایک ویژن است.

کاربرد دوربین های ضدانفجار


دوربین های ضدانفجار در مشاغلی همچون تانکرهای نفت و گاز، کارخانه های تولید مواد شیمیایی، مکان های سوخت گیری هواپیماها، معادن زغال سنگ و یا پالایشگاه های نفت، تاسیسات تصفیه فاضلاب و... استفاده می شوند.
در این محیط ها اغلب گازهای قابل اشتعالی مانند استون، پروپان، متان، هیدروژن و یا گرد و غبار زغال سنگ موجود است.

نحوه عملکرد


هنگامی که یک دستگاه های برقی و الکترونیکی را روشن می کنید در ابتدا یک جرقه های کوچکی تولید می شوند. به عنوان مثال، یک کلید برق روشنایی خانگی ممکن است در هنگام روشن شدن، یک جرقه قابل رویت کوچک و بی ضرر را منتشر کند.
حال در یک فضای معمولی مانند خانه، این جرقه هیچ مشکلی ایجاد نمی کند، اما چنانچه در محیطی تولید شود که مواد اشتعال زا و حساس مانند گاز، مواد شیمیایی، اکسیژن و ... به میزان زیاد موجود هستند ممکن است انفجار رخ دهد.
در واقع دوربین مداربسته ضد انفجار بیش از آنکه در برابر انفجار مقاوم باشند از وقوع آن جلوگیری می کنند. این دوربین ها در محیط هایی با شرایط سخت مانند توربین های گاز یا بخار، سایت های پردازش مواد شیمیایی و پالایشگاه های پتروشیمی دوام می آورند.

استاندارد های لازم


لازم به ذکر است که دوربین مداربسته ضد انفجار باید دارای استانداردهایی همچون ATEX یا IECEx باشد.
IECEx یک استاندارد بین المللی است، در حالی که دستورالعمل یا استاندارد ATEX برای محافظت از کارگران از خطرات انفجاری و ایجاد استانداردهای جامع برای تجهیزات موجود در اتحادیه اروپا است. این استانداردها نوع محیط و سطح مقاوت تجهیزات را مشخص می کنند. استاندارد UL نیز مربوط به تجهیزات موجود در ایالات متحده است.

مشخصات


دوربین های مداربسته ضدانفجار دارای انواع و مدل های مختلفی هستند. اما تمامی آنها دارای مشخصات استاندارد زیر می باشند:

قابل اعتماد و مستحکم


دوربین های ضد انفجار با محفظه های بسیار قدرتمندی تجهیز شده اند. حتی در محیط های کاری خطرناک و شرایط آب و هوایی بسیار بد نیز می توانید به صورت پیوسته محل مورد نظر را نظارت کنید.

سیستم یکپارچه برای نظارت 24 ساعته


این دوربین ها به راحتی با سایر تجهیزات مانیتورینگ از راه دور مانند موبایل، تبلت و ... ادغام می شوند.
به این ترتیب، شما می توانید به طور مداوم فعالیت های روزانه محل کار خود را، در هر جایی که هستید نظارت کنید. تصاویر ضبط شده در این محیط ها می تواند به کاهش سطح خطر کمک کنند.

وضوح تصویر بالا

تصور کنید که دوربین مداربسته ای نصب کرده اید که تصاویر دانه یا تار شده را ارسال می کند و یا در تاریکی تصاویر قابل رویتی ارائه نمی کند. اما در مورد دوربین های مدار بسته ضد انفجار ویژگی هایی مانند وضوح عالی، تشخیص رنگ ها و کیفیت تصویر فوق العاده (حتی در نرخ فریم بالا)، فوکوس اتوماتیک، زوم اپتیکال موتورایز و حساسیت به روشنایی(LUX) بالایی وجود دارد( های دارک فایتر هایک ویژن).
بنابراین، آنها می توانند مسافت های طولانی را پوشش دهند و تصاویر با جزئیات زیادی را در نور کم ارائه دهند.

ویژگی های هوشمند

بسیاری از دوربین های مداربسته ضد انفجار مدرن برای داشتن حداکثر ایمنی، مجهز به ویژگی های هوشمندی مانند تشخیص عبور از خط، تشخیص حرکت و یا تشخیص آلارم کاذب هستند.
با استفاده از این ویژگی های تجزیه و تحلیلی، این دوربین ها قادر به تشخیص رخدادهای مختلف هستند و به طور خودکار با اقدامات خاص مانند ارسال آلارم پاسخ های لازم را می دهند.

تضمین ایمنی داده ها

دوربین های ضدانفجار در زمانی که یک انفجار یا آتش سوزی رخ می دهد کارایی بالایی دارند. تصاویر ارسالی این دوربین ها در هنگام انفجار می تواند در یافتن علت دقیق حادثه بسیار کمک کننده باشند.
این تصاویر همچنین می توانند برای آموزش، تجزیه و تحلیل دقیق و یا برای حل مسائل حقوقی مفید باشند.

دسترسی از راه دور


هنگامی که یک دوربین ضد انفجار را در سیستم نظارت تصویری خود تعبیه می کنید می توانید از راه دور بر آن کنترل داشته باشید.
مزیت این کار این است که نظارت از راه دور بر یک منطقه خطرناک ایمنی بالاتری دارد.

پکیج  کامل دوربین مدار بسته     خدمات نصب دوربین مدار بسته 

کاربرد HLC ،BLC و WDR در دوربین مداربسته

کاربرد-HLC-BLC-و-WDR-در-دوربین-مداربسته,,
ویژگی های مختلفی در دوربین های مداربسته وجود دارد که مصرف کنندگان اغلب با عملکرد آن ها آشنایی ندارند. به همین جهت ممکن است در انتخاب محصول مورد نظر خود دچار اشتباه شوند. به همین جهت در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند اصطلاح و ویژگی رایج در دوربین های مداربسته آشنا کنیم.
ویژگی هایی مانند Compensation Backlight Compensation (BLC)، Compensation Highlight (HLC)، Wide Range Dynamic Range (WDR) و ... برای کیفیت و وضوح تصاویر ویدئویی در دوربین مداربسته در شرایط مختلف نوردهی در طول روز بسیار مهم هستند. این ویژگی ها اغلب از قابلیت های رایج در سیستم های مداربسته محسوب می گردند. اما دارای تفاوت های عمده ای در عملکردشان هستند که آگاهی از این تفاوت ها شما را در انتخاب دوربین مورد نظر خود کمک می کند.
این اجزا هر کدام به صورت جداگانه بر روی سنسور دوربین مداربسته قرار دارند و دارای عملکرد مستقلی هستند و هنگامی که برای کاربرد های امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند، اهمیت زیادی می یابند زیرا کاربر را قادر می سازند که در مکان مورد نظر تصاویر را تا حد امکان واضح و با کیفیت ببیند.
به کمک این مقاله می توانید دریابید که کدام قابلیت ها برای کاربری شما مناسب است، به یاد داشته باشید که خرید دوربین مداربسته با کیفیت مانع از به وجود آمدن مشکلات بعدی و منجر به صرفه جویی در هزینه ها و زمان شما می گردد.

(Compensation Highlight(HLC چیست؟

HLC قابلیتی است که در هنگام تابش نور شدید و مستقیم ناشی از پروژکتور ها و یا نور چراغ خودرو ها به لنز دوربین کاربرد دارد. این قابلیت این تابش ها را در تصاویر تشخیص داده و از شدت آنها می کاهد تا در نهایت تصاویری با کیفیت و یکدست ایجاد شود. HLC در جلوگیری از بین رفتن دید دوربین های امنیتی در هنگام شب ناشی از چراغ های خودرو ها بسیار موثر است. قابلیت خواندن پلاک خودروها یکی از ویژگی هایی است که در کاربری های خاص بالاخص پارکینگ ها و نقاط ورودی کاربرد و اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل بدون وجود HLC ارائه تصاویر با کیفیت در شب و با وجود روشن بودن چراغ اتومبیل ها غیر ممکن است.
با توجه به اینکه در حال حاضر قابلیت HLC در اکثر دوربین های مداربسته وجود دارد تا حد زیادی نوری که مستقیما به دوربین می تابد و تصاویر را تار می کند کاهش می یابد و امکان خواندن و تشخیص پلاک خودروها در حالت ثابت و یا حین حرکت آرام وجود دارد. اما چنانچه خواهان استفاده از قابلیت تشخیص پلاک برای وسایل نقلیه ای هستید که با سرعت بیشتری حرکت می کنند توصیه می شود تا از دوربین های مداربسته پلاک خوان که اساسا برای این منظور طراحی شده اند استفاده نمائید. زیرا آنها علاوه بر HLC دارای قابلیت های پیشرفته دیگری برای خواندن پلاک هستند.

(Compensation BACKLIGHT (BLC چیست؟

BLC نیز یکی دیگر از قابلیت های موجود در دوربین مداربسته جهت تنظیم و بهینه سازی روشنایی تصویر است. در مکان هایی نزدیک به درب ورودی یا پنجره ها اغلب نور آفتاب مستقیما به لنز دوربین تابیده و منجر به تیره شدن تصویر می گردد و چنانچه سوژه ای وارد گردد این نور مانع از تشخیص درست آن می شود.
BLC قابلیتی در دوربین های مداربسته است که نور پس زمینه و پیش زمینه تصویر دوربین را تنظیم می کند. این قابلیت ابتدا تصویر را به چند قسمت مختلف تقسیم نموده و روشنایی هر منطقه را به صورت جداگانه تنظیم می کند. این قابلیت نور را در نقاطی که دارای روشنایی بیش از حد نرمال هستند کاهش می دهد.
با این حال، باید توجه داشته باشید که BLC نیز دارای محدودیت هایی است به خصوص در هنگام اصلاح روشنایی در مکان هایی که دارای اختلاف شدید در سطوح نور هستند. برای حل این مشکل و گرفتن بهترین نتیجه، تکنولوژی WDR ابداع شد که در ادامه به شرح تفاوت های آن می پردازیم.
WDR نیز همانند BLC اما به طور کلی بسیار پیشرفته تر از آن، به بهبود تعادل روشنایی در تصاویری با بازه دینامیکی بسیار بالا کمک می کند. بازه دینامیکی یک اصطلاح عمومی برای بیان تفاوت های موجود در مقادیر قابل اندازه گیری یک کمیت است. در قابلیت WDR نیز این اصطلاح به نسبت میان روشن ترین و تاریک ترین عناصر موجود در یک تصویر اشاره دارد. WDR بیشتر برای مکان هایی با اختلاف شدید سطوح نوری مانند درب های ورودی و ... مناسب است و از تکنولوژی اسکن دوگانه Double Scan technology برای اصلاح تصاویر استفاده می کند.
حسگر تصویر دوربین های مجهز به قابلیت WDR دارای دو بخش است. یکی از بخش ها برای تصویربرداری با سرعت بالا و دیگری برای سرعت های پائین است. این دو بخش به صورت همزمان با یکدیگر کار کرده و با ایجاد چندین اسکن از یک صحنه، یک تصویر متعادل و واضح را ارئه می کنند. در واقع به جای گرفتن یک اسکن از یک فریم ویدئویی که در دوربین های معمولی انجام می شود دو اسکن گرفته می شود.
اسکن اول تصویر را در شرایط نور طبیعی می گیرد در حالی که دیگری تصویر را در سرعت بالا برای گرفتن تصویر با نور قوی در پس زمینه اسکن می کند. سپس دو تصویر گرفته شده با یکدیگر ادغام می شوند و تصویری واحد با وضوح و روشنایی متعادل به دست می آید.
قابلیت دیگری با نام DWDR وجود دارد که به عنوان یک راه حل ارزانتر ارائه شده است. در واقع قدرت قابلیت WDR را ندارد اما وجود آن از نبودنش مفیدتر است. در DWDR از تکنولوژی دستکاری پیکسل ها به صورت دیجیتالی به جای اسکن دوگانه استفاده می کند. به این ترتیب که هر پیکسل را در تصویر به طور جداگانه تنظیم و براساس آن روشنایی را اصلاح می کند.
این تکنیک دارای محدودیت هایی است. گفته شده است که DWDR نمی تواند برای پیکسل های بسیار روشن کاری انجام دهد و تنها پیکسل های تاریک را روشن تر می کند. واقعیت این است که دستکاری پیکسل ها با DWDR منجر به دانه دانه شدن تصویر و کاهش کیفیت آن می گردد. به طور کلی DWDR ویژگی است که برای جبران نبود WDR واقعی ارائه می شود که نیاز به سنسورهای تصویر گرانقیمت برای ساخت دوربین دارد.

Min.Illumination در دوربین مداربسته به چه معناست؟


Min-Illumination-در-دوربین-مداربسته-به-چه-معناست-؟,,

Min. Illumination درباره حداقل نور مور نیاز دوربین مداربسته برای تشکیل تصویر صحبت می کند. در واقع این ویژگی نشان می دهد که حساسیت حسگر یا سنسور تصویر نسبت به نور به چه میزان است.

خرید دوربین مدار بسته  

حساسیت به نور به چه معنی است؟

منظور از حساسیت به نور معرفی یک ویژگی بد در دوربین نیست، بلکه یکی از ویژگ های اساسی کارکرد مناسب یک دوربین مداربسته است. هر چه مقدار این حساسیت زیادتر باشد نشان دهنده کیفیت بالاتر دوربین است.
در واقع نسبت این حساسیت همانند میزان نور مورد نیاز برای تشکیل تصویر در دوربین است. هرچه میزان نور مورد نیاز برای تشکیل تصویر کمتر باشد، بدین معنی است که حساسیت حسگر تصویر آن نسبت به نور بیشتر و کارایی آن بویژه در نور کم بالاتر است.

واحد اندازگیری نور مورد نیاز دوربین مداربسته

مقادیر شدت روشنایی در یک محیط را با واحد لوکس (LUX) نمایش می دهند. به طور کلی برای نمایش مقادیر نور مورد نیاز دوربین مدار بسته از این واحد اندازه گیری استفاده می گردد.
برای اندازه گیری نور محیط مورد نظر می توانید از دستگاه های مخصوص لوکس سنج استفاده نمایید. مقادیر بدست آمده به شما کمک می کند تا با توجه به میزان نور موجود در محیط های مورد نظر خود دوربین مناسب خود را انتخاب نمایید.

لوکس یک دوربین مداربسته باید چقدر باشد؟

همانطور که گفتیم هر چه حساسیت حسگر دوربین مدار بسته نسبت به نور بیشتر باشد کارایی آن بیشتر است. در دوربین های معمولی حداقل نور مورد نیاز برای تشکیل تصویر برابر با 0/1 لوکس است. این میزان روشنایی یک شمع معمولی در یک اتاق 3*4 متری است.
اما دوربین برای تشکیل یک تصویر مناسب لازم است تا ده برابراین مقدار نور در اختیار داشته باشد. زیرا مقدار ذکر شده(0/1 لوکس) حداقل نور مورد نیاز دوربین است. دوربین های پیشرفته تری تولید شده اند که در نور 0/0001 نیز کار می کنند.

دوربین های مداربسته ای که در محیط کاملا تاریک کار می کنند

دوربین هایی در بازار وجود دارند که در تاریکی کامل شب نیز می توانند تصاویر قابل قبول ارائه دهند. این دوربین ها در واقع از قابلیت دید در شب IR استفاده می کنند.
عملکرد آنها بدین صورت است که با استفاده از LED های مادون قرمز خود نور مورد نیاز دوربین برای تشکیل تصویر در شب را فرآهم می کنند. لازم به ذکر است که نور مادون قرمز با چشم غیرمسلح دیده نشده و به همین خاطر شما گمان می کنید که محیط کامالا تاریک است. امااین نور برای دوربین قابل تشخیص است.

دوربین مداربسته آنالوگ     هایک ویژن تهران   hikvision

دوربین مداربسته اسپید دام 

پردازش تصویر VCA در دوربین مداربسته چیست؟


پردازش-تصویر-VCA-در-دوربین-مداربسته-چیست؟,,
تکنولوژی دوربین های مدار بسته از زمان ابداعشان تاکنون دچار پیشرفت های سریع و گسترده ای شده است و به نظر می رسد که به رشد خود نیز ادامه خواهد داد. تکنولوزی پردازش تصویر که می خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم فقط یکی از راه هایی است که در آن فن آوری به کمک جوامع، جهت رفاه بیشتر در زمینه سیستم های امنیتی شتافته است.
(Video Content Analytics یا به اختصار VCA به معنی تجزیه و تحلیل محتوای ویدئویی است که به توانایی دوربین در تجزیه و تحلیل خودکار تصاویر به منظور ثبت وقایع مختلف اشاره دارد. اساسا، این تکنولوژی وظیفه یک فرد اپراتور را انجام می دهد و می تواند در هر زمان سوژه های مختلف را شناسایی کند.
اپراتورهای دوربین های مدار بسته به صورت همزمان بر چندین مانیتور نظارت دارند. اگرچه بیشتر در مورد سوژه ای برای دنبال کردن در تصاویر آموزش داده می شوند، این افراد پس از تماشای یک یا چندین صفحه برای مثال به مدت 20 دقیقه، دچار خستگی شده و از تمرکز آنها نیز کاسته می شود. به همین دلیل، ممکن است بسیاری از اپراتورها پس از گذشت چند ساعت فعالیت نظارتی به دلیل خستگی متوجه بسیاری از تغییرات در حال وقوع در تصاویر نشوند.
در اینجا تکنولوژی VCA به صاحبان سیستم های مداربسته این امکان را می دهد تا از طریق آن هشدارهای لازم را برای فعالیت هایی خاص فعال نمایند و به اپراتور نیز کمک کنند. اگر دوربین مداربسته یک وضعیت هشداری را شناسایی کند، اپراتور را مطلع ساخته تا اقدامات لازم را انجام دهد.

کاربردهای تکنولوژی VCA


تکنولوژی VCA می تواند به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار گیرد، مسائلی که بسیاری از کسب و کارهای تجاری را درگیر خود نموده است. در زیر به برخی از موارد و قابلیت زیرمجموعه های تکنولوژی VCA و توضیح مختصری از هر کدام می پردازیم:

قابلیت تشخیص حرکت Motion Detection


همانطور که از نامش پیداست به معنی تشخیص حرکت می باشد. این قابلیت در سیستم های نظارتی می تواند حرکات سوژه ها را در تصویر از طریق بررسی تغییرات به وجود آمده در توالی تصاویر تشخیص دهد. این قابلیت در اکثر دوربین های مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه موجود است.

قابلیت شمارش افراد People counting

با توجه به گسترش استفاده از دوربین های مداربسته در مراکز تجاری و اداری وجود قابلیتی که بتواند بر تردد افراد، مشتریان و نیز کارکنان نظارت داشته و آمار دقیقی از تعداد افراد وارد و خارج شونده ارائه کند کمک شایانی به نحوه مدیریت آن مرکز می کند.
بسیاری از تولید کنندگان دوربین های مداربسته ویژگی تشخیص حرکت را همزمان با شمارش افراد یا People counting استفاده می نمایند به این ترتیب دوربین ها می توانند تعداد افرادی را که در هر روز به ساختمان، پارک، محل کار و... داخل و یا از آن خارج می شوند در هر زمانی تشخیص دهند.

قابلیت تعقیب هوشمند (Smart Tracking)

از دیدگاه امنیتی، بسیاری از تولیدکنندگان شروع به توسعه نرم افزارهایی از جمله قابلیت تعقیب هوشمند کرده اند که می توانند حرکات مشکوک یا خاص را تعقیب کنند. همچنین از این قابلیت می توان برای ردیابی سایر اشیا و سوژه ها نیز استفاده نمود.

تشخیص عبور از خط (Line Crossing)

در این ویژگی می توان با کشیدن یک خط فرضی در نرم افزار دستگاه حرکت افراد یا اشیا را از این خط فرضی تشخیص داد. کاربرد قابلیت تشخیص عبور از خط در مکان هایی است که حساسیت بالایی برای تردد افراد در آن وجود دارد و صرفا برای افراد مشخصی مجاز است.

تشخیص چهره افراد (Face Detection)

همانطور که از نامش پیداست با استفاده از پارامترهای تعیین شده در نرم افزار میتواند اجزای صورت افراد را از روی الگوهای تشخیص دو چشم دو ابرو خطوط لب و بینی شناسایی کند.

1.      سیستم نظارت ویدئویی از راه دور ابزاری برای بهینه‌تر کردن سیستم های نظارتی

2.      حمل و نقل هوشمند با سیستم نظارت ویدئویی

3.      تبلیغات / دوربین مداربسته برای منزل

4.      طراحی سایت فروشگاهی دوربین مداربسته

5.      بازاریابی برای دوربین های مداربسته

6.      افزایش فروش دوربین مداربسته

7.      نگاهی به تصمیم شرکت Hanwha در تولید محصولات +HD آنالوگ

8.      بررسی چهار دوربین مداربسته گردان از شرکت های Dahua, Hikvision, Tiandy, uniview

9.      ccHDTV راه حل تکنولوژی آنالوگ برای رقابت با سیستم نظارت تصویری تحت شبکه

10.  اهدای 1000 دستگاه DVR Turbo HD 3.0 در فروش زمستانی هایک ویژن

11.  نگاهی به عملکرد سالهای گذشته نمایشگاه بین المللی IPAS از منظر آمار

12.  دوربین مدار بسته؛ نگهبان شبانه روزی منازل و کسب و کارها

13.  خرید دوربین داهوا از نمایندگی معتبر داهوا در ایران

14.  نکات برجسته بازار کنترل تردد (access control )

15.  دوربین بولت هایک ویژن

16.  نمایش تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی ( AI ) هایک ویژن

17.  هوشمند سازی صنایع خرده فروشی با دوربین مدار بسته هایک ویژن

18.  دوربین توربو اچ دی PIR هایک ویژن

19.  راهکار شهر امن شرکت Hikvision

20.  قابلیت هارددیسکهای جدید سیستم نظارت تصویری Seagate که در نمایشگاه IFSEC 2016 به نمایش گذاشته شدند

21.  شرکت Uniview در رقابتی جهانی با شرکتهای Hikvision و Dahua

22.  هایک ویژن در هند خط تولید و صادرات راه اندازی می کند!

23.  سازمان WWF روسیه به کمک دوربین های هایک ویژن ، لک لک های در خطر انقراض را تحت نظر می گیرد !

فناوری Exir در دوربین مداربسته چیست؟


فناوری-Exir-در-دوربین-مدار-بسته-چیست؟,,
یکی از جدیدترین فناوری های دید در شب دوربین مداربسته، فناوری Exir است. این تکنولوژی تمامی کمبودها و نواقص نور مادون قرمز را جبران کرده است. بنابراین قدرت دید در شب دوربین مداربسته بسیار افزایش یافته است. با ما همراه باشید تا بیشتر با فناوری اکسیر آشنا شوید.

تکنولوژی Exir چیست؟


نحوه انتشار نور IR در دوربین های مداربسته قدیمی به نحوی است که منجر به ایجاد یک الگوی دایره ای شکل از نور بر روی تصویر می شود. بنابراین روشنایی بیشتر در مرکز تصویر متمرکز است و سایر نواحی تاریک دیده می شوند.به این منظور Hikvision، که یکی از بهترین برندهای موجود در بازار جهانی در زمینه تولید دوربین های مداربسته است فناوری EXIR را ابداع نمود. در این سیستم از پیکربندی لنز برای ایجاد الگوی نور مستطیلی و با پراکندگی یکنواخت استفاده شده است. سیستم EXIR در برخی از دوربین های HD و تحت شبکه وجود دارد.
یکی از مهمترین عوامل در فن آوری LED های IR، کیفیت و نحوه انتشار نور است که تعیین کننده قدرت و برد نور منتشر شده برای ایجاد تصاویری با وضوح بالا است. در مقایسه با LED های قدیمی IR، که دارای خروجی نور 750mv هستند اکسیر دارای قدرت خروجی نور 1050mv است.

مزایای فناوری Exir


1. منبع نور بسیار کارآمد با استفاده از LED های پرنور

با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی انتشار نور در فناوری EXIHikvision با افزایش بیش از 30٪ بهره وری روشنایی نسبت به LED های IR قدیمی تر روبرو هستیم. و شاهد هیچگونه هدررفت نور نیستیم.

2. استفاده از LED های پیشرفته با ساختار مستطیلی شکل به منظور داشتن حداکثر بهره وری از نور

به منظور استفاده بهینه از نور مادون قرمز منتشر شده، در دوربین های هایک ویژن با قابلیت EXIR، نور در فرم های مستطیل شکل منتشر می شود. این ویژگی باعث بهبود کیفیت تصویر و افزایش بهره وری از نور موجود و کاهش آلودگی های نوری موجود در محیط می گردد.

3. ایجاد روشنایی یکپارچه در تصویر

در این فناوری نور به صورت یکنواختی توزیع می گردد. بنابراین در این سیستم نقائص و کاستی های معمول سیستم نورپردازی موجود در سیستم های قدیمی تر اعم از تمرکز بیش از حد نور در مرکز و عدم رسیدن نور به گوشه های تصویر وجود ندارد.

4. ذخیره انرژی

در شرایط مشابه و با استفاده از جریان 1 آمپر، نرخ سرعت تبدیل فوتوالکتریک در اکسیر 21 در صد نسبت به تکنولوژی قدیمی تر افزایش یافته وبه 40 درصد رسیده است. منظور از انتقال فوتوالکتریک انتشار الکترونها یا دیگر حامل های آزاد در زمانی است که نور بر روی یک ماده می تابد. الکترون هایی که از این طریق منتشر می شوند، می توانند فوتوالکترون نامیده شوند. این امر منجر به افزایش صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد.

5. توزیع حرارتی یکنواخت

به دلیل وجود مقاومت حرارتی بسیار کمتر در طراحی ساختار و توزیع حرارتی بهتر در فناوری EXIR در دوربین های مداربسته Hikvision مشکل مربوط به داغ شدن LED ها برطرف شده است.

معایب استفاده از نور مادون قرمز IR


  1. نور مادون قرمز IR به دلیل حرارتی که ایجاد می کند به مرور زمان باعث کاهش عملکرد سنسور دوربین می شود.
  2. به دلیل پخش نور زیاد IR، تشخیص فردی که زیاد به دوربین نزدیک است آسان نیست.
  3. برد IR نسبت به Exir کمتر است. برد IR نهایتا 20 تا 30 متر است.
  4. نور مادون قرمز بیشتر بر اجسام بزرگ و فلزی تمرکز دارند. این امر باعث می شود اطراف آن جسم تاریک تر به نظر بیاید.
  5. یک مشکل دیگر IR عدم عبور نور مادون قرمز از شیشه های ضخیم است.