تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

تکنولوژی در صنایع دوربین مداربسته

تکنولوژی ، دوربین مداربسته ، قیمت دوربین مداربسته / هایک ویژن / دوربین مدار بسته

محتوای ایده آل برای سایت و تاثیر آن بر سئو!

آیا خوانایی یک محتوا روی رتبه بندی آن در سئو تاثیر دارد؟

به نقش خوانایی متن در رتبه بندی سئو و میزان بازدید از یک وب سایت اشاره می‌کنیم. در ادامه به ضرورت خوانایی متن و نکاتی درباره نگارش متن خوانا پرداخته‌ایم

آیا ارزش این را دارد که نوشته‌های خود را به محتوایی خوانا تبدیل کنیم؟ آیا خوانایی متن می‌تواند منجر به رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو و بازدید بیشتر از یک وب سایت شود؟ آیا خوانایی متن یک "عامل رتبه بندی" است؟ Yoast، معتقد است که نگارش یک متن به زبان ساده و قابل فهم، می تواند بازدید بیشتری برای سایت شما به ارمغان بیاورد. حتی ابزاری برای کمک به نگارش یک متن خوانا توسعه داده ایم. در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا موتورهای جستجو فهم آسان "وب کپی" را دوست دارند، و همچنین نکاتی درباره نگارش آن بیان می کنیم.

 

یک محتوا نویس خوب، منجر به بهبودی تجربه کاربری (UX) می شود!

در بیان ریسک "توضیح واضحات" همین بس که نوشتن محتوایی نامفهوم باعث ایجاد تجربه کاربری بد می‌شود. هیچ کس دوست ندارد چیزی غیر قابل درک، خسته کننده یا پر از کلمات کلیدی بخواند. بنابراین، کلیه محتوای شما باید با هدف تمرکز بر مخاطبان باشد و به آنها اطلاعات مورد نیاز، راه حلی برای مشکل و یا پاسخی به سوال آنها را بدهد.

در درجه اول، شما باید یک محتوای عالی برای بازدیدکنندگان خود بنویسید. این به خوبی با دیدگاهمان در مورد "سئو جامع" جور در می‌آید. اگر فقط متن بنویسید، مردم آن را نمی‌فهمند و به آن‌ها برای آنچه که لازم دارند پیدا کنند کمکی نمی‌کنید. و در نهایت شما با بازدیدکنندگان ناراضی روبرو خواهید شد، که احتمالاً با ورود به سایت شما بلافاصله به گوگل باز می‌گردند. گوگل سیگنال‌های یک کاربر مانند این را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

رتبه بندی خوانایی متن : جستجوی صوتی بیشتر می شود

اگر چه تعداد کمی از مردم از جستجوی صوتی استفاده می کنند، گوگل ( و سایر موتورهای جستجو) روی صوت تمرکز کرده اند. آنها نتایج خود را در یک چیزی که شبیه به صوت است نشان می دهند و رتبه آنها بر حسب نتایجی است که بر اساس چیزی شبیه به صوت سنجیده می شود. واقعیت این است که موتورهای جستجو می خواهند جستجوی صوتی بزرگترین چیز مهمی باشد که باعث می شود خوانایی بسیار مهم باشد.

طراحی سایت اختصاصی     قیمت طراحی سایت

افرادی که اطلاعات را با جستجوی صوتی جستجو می کنند می توانند اطلاعات طولانی را گوش کنند تا اینکه آن به پایان برسد. اگر لغات استفاده شده در متن سخت باشد در نتیجه فهمیدن آن به صورت صوتی غیر ممکن می شود. گوگل برای متن هایی که نتایج غیر ممکن دارند کار رتبه بندی را انجام نمی دهد. نه در نتایج جستجوی صوتی و نه در نتایج جستجوی نرمال. گوگل محتواهای قابل فهم را ترجیح خواهد داد زیرا گوگل روی جستجوی صوتی تمرکز می کند. گوگل می خواهد جستجوی صوتی دومین چیز مهم برای جستجو باشد. این اتفاق بیفتد یا نه ، برای محتواهای خوانا اهمیت قابل فهم بودن مهم نیست. گوگل به سادگی نتایج جستجو و الگوریتم را تعیین می کند. ما فقط مجبوریم که با آن همراه باشیم. و در این مورد، یک چیز خوب است. نوشتن محتوای خوانا برای خواننده محتوا خیلی خوب است.

طراحی سایت تهران     

موتورهای جستجو از انسان ها تقلید می کنند!

یک زمانی بود که پر کردن متن با کلمات کلیدی کارساز بود. فقط باید کلمات کلیدی را به اندازه کافی در متن ذکر می‌کردیم و گوگل آن را براساس کلمات کلیدی رتبه بندی می‌کرد. دیگر گذشت آن زمان!

خوشبختانه گوگل در شناخت محتوای با کیفیت بهتر شده است. به عنوان مثال، پس از بروزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار، گوگل شروع به شناسایی مترادف‌ها کرد. این الگوریتم می‌فهمد که کدام کلمات، موجودیت‌ها و مطالب با یکدیگر مرتبط هستند. علاوه بر این، موتورهای جستجو در پیش بینی آنچه مردم می‌خواهند بخوانند بهتر شده‌اند و از کلمات کلیدی در جستجوی شما، می‌توانند حدس بزنند که در مورد چه چیزی جستجو می‌کنید.

به طور کلی، الگوریتم های گوگل در تلاش هستند تا از انسان تقلید کرده و متن را مانند یک انسان بخوانند. هرچه توانایی گوگل در تقلید از انسان بیشتر، اهمیت خوانایی متن نیز بیشتر.

 هزینه طراحی سایت       طراحی سایت وردپرس      طراحی پورتال

خوانایی محتوا برای جستجوی صوتی مهم است

بر طبق نظر Yoast تعداد کسانی که از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند رو به فزونی است، بنابراین گوگل و همچنین سایر موتورهای جستجو، روی صوت متمرکزند. آن‌ها نتایج خود را به صورت صوت محور ارائه و رتبه بندی می‌کنند.

افرادی که از طریق جستجوی صوتی به جستجوی اطلاعات می‌پردازند به حجم زیادی از اطلاعات می‌رسند. مثلا یک پاراگراف طولانی را تصور کنید که شامل جملات پیچیده و کلمات دشوار زیادی است، که می‌بایستی به عنوان نتیجه جستجو، با صدای بلند خوانده شود. فهمیدن این‌چنین نتیجه جستجوی صوتی غیر ممکن خواهد بود. گوگل تمایلی به استفاده از این قبیل نتایج ندارد! چه از نظر صوتی و چه در نتایج عادی. گوگل محتوای قابل درک را ترجیح می‌دهد، زیرا جستجوی صوتی در حال رشد است. کم یا زیاد بودن طول محتوا، مشکلی برای خوانایی و قابل فهم بودن آن، ایجاد نمی‌کند. گوگل به سادگی نتایج جستجو و الگوریتم های خودش را دیکته می‌کند. و این ما هستیم که باید با آن کنار بیاییم. و این، چیز خوبیست! نگارش مطالب خوانا برای خواننده نعمت است.

 

چه کارهایی خواندن محتوا را آسان می‌کند؟

چگونه مردم "وب کپی" یک متن خوانا را می‌خوانند؟ بازدیدکنندگان از طریق متن، اسکن می‌کنند، زیرعنوان ها و اولین جملات پاراگراف ها را می خوانند. آنها به دنبال کلمات ربط هستند تا بتوانند نتیجه اصلی یک مقاله را به سرعت درک کنند. کارهایی که گوگل انجام می دهد دقیقا مشابه کارهای یک انسان هنگام خواندن متن است. این بدین معناست که ساختار متن، حتی نحوه نوشتن پاراگراف ها از اهمیت زیادی برخوردار است. جملات اصلی، جمله اول هر پاراگراف، داشتن یک متن با ساختار واضح و منطقی نیز مهم خواهد بود.

 

چگونه یک محتوای خوانا بنویسیم؟

قبل از شروع به نوشتن متن خوانا، به ساختار فکر کنید. قرار است به مخاطب خود چه چیزی گفته و به چه ترتیب بگویید؟ آیا مباحث ترتیب منطقی دارد؟ آیا مخاطبان شما می توانند استدلال ها، مثال ها و پیام های شما را دنبال کنند؟ شاید شما بخواهید محتوای را به سبک هرم وارونه بنویسید!

از جملات کوتاه استفاده کنید، زیرا پردازش جملات طولانی دشوارتر است. سعی کنید از کلمات دشوار در متن استفاده نکنید یا آنها را محدود کنید. همچنین از جملات پیچیده و صدای منفعل استفاده نکنید.

جذاب بنویسید! البته واقعاً سخت است. هرکسی استعداد خلاقانه نوشتن را ندارد. سعی کنید جملات طولانی را با جملات کوتاهتر جایگزین کنید. از مترادف استفاده کنید. از شروع جملات با همان کلمه خودداری کنید.

می دانیم که نگارش متن خوانا سخت است. نوشتن متن ناخوانا اشتباهی است که اغلب شاهد آن هستیم. به خاطر همین ما ابزار آنالیز خوانایی متن را توسعه دادیم. برای مثال، این ابزار، طولانی بودن جملات، استفاده از صدای منفعل و یا طول پاراگراف های شما را بررسی می کند. همچنین برای بهبود متن و حتی بازبینی جملات توصیه هایی برای شما داریم. ما به طور مداوم در حال ویرایش، بروزرسانی و ترجمه این ابزار به زبانهای مختلف هستیم.

طراحی سایت فروشگاهی      

 رتبه بندی خوانایی متن : الگوریتم گوگل بیشتر شبیه انسان می شود

گوگل برای پیش بینی اینکه مردم چه چیزی را می خواهند بخوانند خیلی بهتر شده است. الگوریتم گوگل یک انسان را تقلید می کند. آن تلاش می کند یک متن را مانند یک انسان بخواند. همانطور که گوگل توانایی فهم و جستجوی متون را به روش انسان بیشتر می کند خواسته های خوانایی متون نیز افزایش می یابد.

گوگل به طور فزاینده ای موضوع یک متن را بررسی می کند دقیقاً مانند انسان که موضوع یک متن را بررسی می کند. مردم از طریق متون جستجو می کنند. زیر مجموعه ها را می خوانند و اولین عبارت پاراگراف را می خوانند. مردم بعضی از واژه ها را می خوانند تا به سرعت موضوع متن را متوجه شوند. همه کارهایی که مردم انجام می دهند تا یک متن را بخوانند گوگل نیز انجام می دهد. نحوه نوشتن پاراگراف ها مهم است . اولین عبارت هر پاراگراف مهم است. ساختار روشن و منطقی در متن شما ارزشمند خواهد بود.

بهبود الگوریتم های گوگل و افزایش شباهت درک گوگل به کاربر واقعی

نسبت به سال های گذشته گوگل توانسته در درک آن چیزی که کاربر به دنبال آن می گردد و نمایش نتایج نزدیک تر به آن موضوع جستجو شده، پیشرفت چشم گیری داشته باشد. الگوریتم های گوگل شباهت زیادی به رفتار کاربران واقعی دارند و در تلاش اند یک متن را مثل یک انسان بخوانند. کاربران وقتی می خواهند یک متن را بخوانند معمولا اول سراغ عنوان ها و زیر عنوان ها و جملات اول پاراگراف ها می روند تا با یک نگاه متوجه مضمون کلی متن شوند. گوگل سعی کرده است این رفتار کاربران را تقلید کرده و الگوریتم های خود را بر اساس آن طراحی کند.

از این رو باید بدانید نوع ساختار محتوا، نوع نگارش پاراگراف ها (مخصوصا خط اول پاراگراف ها) و تیتر ها از اهمیت بسیار بالایی برای کاربر و موتور های جستجو برخوردار است.

موتور های جستجویی مثل گوگل همواره از وب سایت ها انتظار دارند محتوایی با کیفیت و کاربردی برای کاربر تولید کنند. دو الگوریتم مهم گوگل یعنی پاندا و مرغ مگس خوار دقیقا روی همین مسئله تمرکز دارند و صفحات سایت ها را از نظر محتوایی با استانداردهای بالایی ارزیابی میکنند. در کنار اینها الگوریتم پیچیده رنک‌برین RankBrain (توسعه یافته بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی) اطلاعات را از این الگوریتم ها دریافت کرده و بر اساس فاکتور های جستجوی معنایی و نوع درخواست کاربر، این اطلاعات را در نتایج جستجو به وی ارائه میکند.

طراحی وب سایت شرکتی

سخن آخر: با صدای بلند بخوانید!

Gary Illyes یک بار توییت کرد که باید متن خود را با صدای بلند بخوانید. اگر خوب خوانده نشود یا عجیب به نظر برسد، احتمالاً رتبه‌ای هم نخواهد داشت.

اگر خوانایی محتوا خود را بهبود ببخشید، رتبه وبسایت شما بلافاصله افزایش نمی‌یابد. اما نوشتن یک محتوای خوانا بخش اساسی از استراتژی سئو است. اگر می خواهید خوانندگان کل متن شما را بخوانند، باید اطمینان حاصل کنید که مطالب شما خواناست. پست هایی که خواندن آنها خوب است قطعاً منجر به بازدید بیشتر و نرخ تبدیل بالاتر خواهد شد.

شرکت طراحی وب سایت     

بررسی سرعت سایت

یکی از مهم ترین معیارها برای سئو داخلی، سرعت لود سایت است. شما به عنوان کاربر اگر وارد سایتی شوید و سرعت لود آن خیلی پایین باشد، یا آن سایت را می بندید یا از دیر لود شدنش عصبانی می شوید به همین دلیل یکی از مواردی که باعث محبوب شدن سایتب می شود، سرعت لود صفحات آن است.

استانداری برای سرعت لود تعریف شده است که میانگین ۳ ثانیه است و اگر سایت شما بیشتر از این زمان نیاز به لود شدن داشته باشد ممکن است کاربر را خسته بکند.

بررسی سرعت سایت در GTmetrix

GTmetrix یک ابزار آنلاین برای بررسی سرعت لود سایت است که هر مشکلی بابت سرعت داشته باشید در این سایت نشان داده می شود.

در عکس زیر ما سایت novinmarketing.com را بررسی کرده ایم.

page-speed

همانطور که در عکس بالا می بینید Fully Loaded Time نوین مارکتینگ ۴.۶ ثانیه است که باید بهتر شود و امتیاز Page Speed Score مطابق عکس ۹۳ است و عالی است. شما نیز سایت خود را در GTmetrix چک کنید و در صورتی که امتیاز کمی داشت از طریق روش های زیر سرعت آن را بهبود ببخشید.

چند راه برای افزایش سرعت سایت  وردپرسی

  • نصب پلاگین Cache

اگر از cms وردپرس استفاده می کنید حتما لازم است از یک افزونه کش روی آن استفاده کنید. کارکرد افزونه های کش به این صورت است که هنگام بازدید کاربر از سایت، برخی از فایل ها را روی مرورگر کاربر ذخیره می کند و هنگام باز کردن صفحات دیگر دوباره این اظلاعات از سمت سرور برای کاربر ارسال نمی شود و به صورت لوکال روی مرورگرش به نمایش در می آید. ۳ افزونه معروف کش در وردپرس w3 total cache، wp super cache و fastest cache می باشد. کار با این افزونه آسان است و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کنند.

  • فشرده سازی فایل های html, js, css

هر چه حجم فایل های سایت کم باشد سرعت بارگذاری آنها بیشتر است. از این رو باید تمام فایل های سایت را فشرده سازی کنید. در وردپرس افزونه های کش نیز فشرده سازی فایل را انجام می دهند ولی یکی از بهترین افزونه که مخصوص این کار است Autoptimize است. با نصب این افزونه تمام فایل های سایت را فشرده می کنید ولی اگر بعد از فشرده سازی قالب سایت به هم ریخت باید با طراح سایت خود پیگیری کنید تا قالب سایت را با این افزونه هماهنگ کند.

  • عکس های سایت را بهینه کنید

همانطور که فایل ها باید کم حجم شوند عکس ها نیز باید بهینه شوند. عکس ها به صورت خام نیاز به بهینه شدن دارند و می توانید به صورت آفلاین با ابزارهایی مانند فتوشاپ حجم آنها را کم کنید. ولی در وردپرس چندین پلاگین وجود دارد که و به صورت آنلاین عکس های خود را بهینه کنید. Wp smush, ewww image و imigify از محبوب ترین پلاگین ها برای بهینه سازی سایت هستند.

  • از cdn استفاده کنید

Cdn یا شبکه توزیع محتوا مجموعه سرورهایی در نقاط مختلف دنیا است که هر کاربر بر اساس موقعیت جغرافیایی از نزدیک ترین سرور، سایت را مشاهده کند. از معروف ترین cdn رایگان می توان به cloudflare اشاره کرد. البته کلود فلیر، سروری داخل کشور ایران ندارد و بازدید کنندگان داخلی نیز از سرورهای خارج کشور سایت را مشاهده می کنند. شما می توانید از سرویس آروان کلود برای راه اندازی Cdn استفاده کنید که به کاربران داخل کشور سرویس رایگان می دهد و هم در ایران و خارج از ایران سرور دارد.

  • هاست پرسرعت بخرید

یکی دیگر از معیارها در افزایش سرعت، استفاده از هاست مطمئن است. سعی کنید از جایی هاست بخرید که سرورهای آن از هاردهای ssd یا nvme استفاده کند. از طرف دیگر هر چه سرور سایت از لحاظ جغرافیایی به بازدید کنندگان سایت نزدیک تر باشد سرعت لود بهتری دارد. پس اگر بازدید کنندگان سایت شما از داخل کشور هستند حتما از سرورهای داخلی استفاده کنید.

منبع:


http://seo-webdesign.atizo.se/

http://tejarat-online.atizo.se/

http://webinja.atizo.se/

http://tejarat-online.irancnblog.com/

http://webinja.irancnblog.com/

http://tejarat-farda.irancnblog.com/

https://seowebmaster.vistablog.ir/

https://webonline.vistablog.ir/

http://online-tejarat.vistablog.ir/

تبلیغات دوربین مداربسته شیراز


دوربین مداربسته شیراز یکی از خدمات شرکت مهر تجارت برای هموطنان عزیز ساکن در شهر شیراز است. شیراز بزرگترین کلان شهر جنوب ایران به حساب می آید که به عنوان مرکز صنعتی، تفریحی و توریستی استان های جنوبی شناخته شده است. همین موضوع باعث شده است که ارگان های مختلف خدماتی و اداری در بخش های مختلف صنعت، پزشکی، بانک ها و .. در این شهر به شدت گسترش یابد. شهر شیراز از قدمتی چند هزار ساله برخوردار است و از نظر تاریخی پایتخت اولین امپراطوری جهان ( هخامنشیان) نیز به حساب می آید، شهروندان شیراز امروز نیز از تمدن کهن خود چراغ راهی ساخته اند تا بتوانند در قرن بیست و یکم همراه با تکنولوژی های روز دنیا یک شهر مدرن و زیبا برای زندگی بهتر و با کیفیت همه ساکنین این شهر ایجاد کنند.

همان طور که در بالا اشاره کردیم با گسترش اماکن عمومی و دولتی در هر شهر نیاز به سیستم های نظارت تصویری و نصب دوربین های مداربسته به یک ضرورت اجتناب ناپذیر تبدیل می شود. شیراز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در سالهای گذشته شاهد گسترش نصب سیستم های نظارتی و دوربین های مداربسته در اماکن مختلف شهر شیراز بوده ایم.

شیراز

در این مقاله برند ها و تکنولوژی های مختلفی که در صنعت دوربین های مداربسته حفاظتی در شیراز مورد استقبال قرار گرفته است را به شما معرفی کنیم. همچنین برای خرید دوربین های مداربسته در انواع مختلف به صفحه فروشگاه هایک ویژن ما مراجعه کنید.

دوربین مدار بسته هایک ویژن

هایک ویژن برندی مطرح در سطح جهانی در زمینه دوربین های مداربسته و سیستم های حفاظتی است که در سال 2001 یک فعالیت خود را به شکل محدودی در کشور چین آغاز کرد اما به دلیل پتانسیل های جمعیتی و تولیدی کشور چین به سرعت میزان تولیدات و کیفیت محصولات این شرکت رشد چشمگیری را تجربه کرد. این شرکت، امروز یکی ازشرکت های معتبر در زمینه تولید تجهیزات حفاظتی در دنیا به حساب می آید و محصولات آن به بیش از 80 کشور دنیا صادر می شود.

از نظر تکنولوژی های استفاده شده برای تولید دوربین مداربسته، شرکت هایک ویژن یک از بهترین تولیدکنندگان دوربین مدار بسته و سیستم های امنیتی با تکنولوژی HD-TVI در جهان است.  کیفیت بالا به همراه قیمت اندک از مهمترین استراتژی های این شرکت برای نفوذ در بازار جهانی بوده و هست . به عبارتی دقیق تر اگر چه این شرکت در سالهای اولیه فعالیت خود با مشکلات عدم کیفیت لازم محصولات روبرو بود اما در نزدیک به دو دهه فعالیت این شرکت توانسته است علاوه بر اینکه خود را به استاندارد های تولیدی در سطح جهانی برساند، قیمت محصولات خود را نیز نسبت به رقبای خود کاهش دهد و در نتیجه امروز هر مدل دوربین مداربسته را با کیفیت بالا و قیمت مناسب می تواند با نام برند هایک ویژن در بازار تهیه کنید.

گفتیم که کیفیت بالا و قیمت مناسب دو رکن اساسی محصولات هایک ویژن است اما این تنها ویژگی شرکت هایک ویژن نیست. استفاده از نوآوریهای خلاقانه برای تعیین مسیر آینده صنعت دوربین های مداربسته از دیگر موضوعاتی است که این شرکت در سالهای اخیر به آن توجه ویژه داشته است. برای مثال هوشمندسازی دوربین های مدار بسته یکی از این موارد است. قابلیت هایی نظیر Line crossing و Intrusion Detection که برای جلوگیری از ورود افراد به مناطقی خاص استفاده می شود، تکنولوژی People Counting که برای اطلاع از آمار ورود افراد به یک مکان مناسب است، استفاده از تکنولوژی Darkfighter برای امکان مشاهده تصاویر با کیفیت در شب، استفاده از قابلیت Heat Map برای به دست آوردن اطلاعاتی در مورد تمرکز جمعیت در یک مکان، تکنولوژی قابلیت تعقیب هوشمند یا Smart Tracking برای ردیابی سوژه ها و … از جمله ابداعات و نوآوری هاییست که این برند چینی در سالهای اخیر به بازار ارائه کرده است. هایک ویژن به عنوان یک برند بین المللی در ایران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است در شهر شیراز نیز وقتی صحبت از دوربین مداربسته شیراز می شود یکی از برندهای پرکاربرد در این شهر را برند دوربین مداربسته هایک ویژن تشکیل می دهد.

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته   هایک ویژن ،       نمایندگی هایک ویژن    ،     پشتیبانی هایک ویژن   

دوربین مداربسته شیراز

 

از سوی دیگر ابداعات جدید این شرکت هیچ گاه باعث افزایش هزینه های سرسام آور و تحمیل قیمت های هنگفت به مشتریان نشده است، برای مثلا هایک ویژن توانسته است با تولید تراشه های اختصاصی و استفاده از تکنولوژی هیبریدی هزینه های مشتریان را در استفاده از نوآوری های جدید در دوربین های مداربسته را کاهش دهد.

بگذارید جمع بندی دقیق تری از برند هایک ویژن به صورت خلاصه داشته باشیم::

 

1- در محصولات هایک ویژن از تراشه های الکترونیکی فوق پیشرفته  شرکت آمریکایی Ambrella استفاده شده است.

2-کاهش قیمت تمام شده محصولات نسبت به دیگر برندها

3-استفاده از تکنولوژی هیبریدی (به کمک تکنولوژی هیبریدی آن دسته از مشتریان که زیرساخت سیستم آنالوگ دارند می توانند در صورت تمایل از دوربین های IP استفاده کرده و از قابلیت دوربین تحت شبکه بهره مند شوند.)

4-افزایش قابلیت دید در شب دوربین های مدار بسته با همکاری شرکت آلمانی Osram و استفاده از تکنولوژی Exir

5-استفاده از لنزهای منحصر بفرد اولسن در دوربین ها که یکی از سه تولید کننده برتر لنزهای اپتیکال در سطح جهانی است.

6-استفاده از کابل های POC برای انتقال جریان الکتریکی و اطلاعات تصاویر بر روی یک کابل واحد که تا 1200 متر برد دارد.

7-قابلیت تشخیص چهره که در بعضی از مدل ها با تکنولوژی هوش مصنوعی ادغام شده و سبب افزایش بازدهی تشخیص چهره شده است.

8-هوشمند سازی دوربین ها  با استفاده از تکنولوژی های crossing, Intrusion Detection People Counting,  Darkfighter , Heat map , Smart Tracking

دوربین مداربسته داهوا

شرکت داهوا یکی دیگر از برندهای معتبر در سطح جهان است که سهم قابل توجهی از بازار دوربین های مداربسته و دیگر تجهیزات حفاظتی را به خود اختصاص داده است.  به نظر بسیاری از کارشناسان حوزه دوربین های مداربسته شرکت داهوا یکی از بهترین و پرقدرت ترین تولید کنندگان دوربین مداربسته در جهان به حساب می آید. این شرکت فعالیت خود را از سال 2002 آغاز کرده است و امروز سهم قابل توجهی از بازار اروپا، آمریکا و آسیا را به خود اختصاص داده است. در خصوص نصب دوربین مداربسته شیراز نیز می توان گفت که برند داهوا یکی از پر استفاده ترین برند ها در شهر شیراز به حساب می آید.
استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا در شرکت داهوا باعث شده است است که این شرکت یکی پیشتازان صنعت نظارت تصویری هم در بخش سخت افزار و هم در بخش های نرم افزاری به حساب آید. برای اثبات این ادعا کافیست که به این اعداد و ارقام در شرکت داهوا توجه کنید.

در حال حاضر شرکت داهوا دارای چهار مؤسسه تحقیقاتی با عناوین مؤسسه فناوری پیشرفته، مؤسسه Big Data، مؤسسه Chip و مؤسسه Video Cloud  است که دراین موسسات بیش از ۶۰۰۰ مهندس و کارشناس فنی تحقیق و توسعه بر روی فناوری‌های روز در هوش مصنوعی ،IoT ، Cloud services، ویدئو، امنیت سایبری و دیگر فناوری‌ها فعالیت می کنند.

این شرکت توانسته است تا سال 2019  بیش از 900 اختراع را به ثبت برساند. طبق گزارش IHS  در سال ۲۰۱۵، شرکت داهوا رتبه دوم دنیا در داشتن بیشترین سهم از بازار  نظارت تصویری را از آن خود کرده بود این رقم در سال 2019 به رتبه یک نزدیک تر شده است و پیش بینی می شود تا سال 2025 داهوا بیشتری سهم بازار را ازآن خود کرده باشد.

در عین حال، داهوا نخستین شرکت امنیتی چینی است که استاندارد فناوری جهانی HDCVI را اجرا می کند. استاندارد. HDCVI یک فناوری انتقال تصویر با وضوح بالا(HD) از طریق کابل کواکسیال است که امکان انتقال تصاویر HD را با برد طولانی و با هزینه کم فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی

تکنولوژی HDCVI  سیگنال ویدئویی را تعدیل کرده و سپس آن را با اتخاذ روش دامنه محور و مدوله‌سازی تربیعی انتقال می‌دهد. این فناوری از تداخل CVBS جلوگیری کرده و سیگنال میزان روشنایی را به‌طور کامل از سیگنال میزان رنگ جدا کرده و از این طریق کیفیت ویدیو را بهبود می‌بخشد. نکته مهم در خصوص این فناوری این است که  شرکت داهوا به عنوان مخترع و صاحب امتیاز اختراع فناوری HDCVI، این فناوری را به عنوان یک استاندارد جهانی آزاد معرفی نموده، و هر شخص ثالثی از جمله تولیدکنندگان رقیب نیز به این فناوری دسترسی دارند.
در حال حاضر شرکت داهوا انواع مختلفی از دوربین های مداربسته با تکنولوژی HDCVI، دوربین های مداربسته چرخشی و حرارتی، دوربین مداربسته IP، دوربین های مدار بسته لامپی، دستگاه های DVR، NVR، XVR، لوازم جانبی، انواع دزدگیرهای اماکن با قابلیت یکپارچگی با سیستم های دیگر، آیفون های تصویری و بی سیم، تولید و به بازار مصرف عرضه می کند.
خانه های هوشمند یکی دیگر از ابداعاتی است که توسط این شرکت با ارائه پکیجی از تولیدات آن شرکت با قابلیت برنامه ریزی به مشتریان عرضه شده است. همچنین جهت حفاظت از محیط های بزرگ و گشت زنی در مناطق نیز اقدام به تولید بهپاد کرده است.

در بالا به دو غول تکنولوژی دوربین های مداربسته و تجهیزات حفاظتی اشاره کردیم و از تولیدات مختلف این دو شرکت چینی که بخش بزرگی از بازار ایران را نیز تحت سیطره خود دارند نیز صحبت کردیم. در ادامه این مقاله می خواهیم به دو نوع دوربین مداربسته و یا بهتر است بگوییم دو تکنولوژی پر کاربرد دوربین های مداربسته که در ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته است صحبت کنیم. دوربین های مداربسته وایرلس و تکنولوژی AHD در دوربین های مداربسته.

دوربین های مدار بسته وایرلس

قیمت مناسب دوربین های مداربسته وایرلس به دلیل عدم نیاز این دوربین ها به سیم کشی و نصب آسان آنها است. همین موضوع باعث شده است که دوربین مدار بسته وایرلس برای منازل و فروشگاه ها به شدت بصرفه باشد و از محبوبیت ویژه ای در میان عموم مردم برخوردار شود.

اتصال این دوربین ها به گیرنده تصاویر همانطور که گفتیم بصورت بیسیم انجام می شود. همین موضوع باعث می شود که نصب این دوربین ها زیرساخت های سیم کشی لازم نداشته باشد و آسیبی به نمای ساختمان ها نیز وارد نشود.
دوربین های مداربسته وایرلس یا بی سیم به دو گروه تقسیم می شوند:
1- دوربین های مداربسته ای که جهت انتقال تصویر بر روی گوشی توسط امواج وای فای (WIFI) به مودم متصل می گردند. این دوربین های مداربسته برای ضبط تصاویر نیازی به DVR مجزا نداشته و تصاویر در حافظه ای که درون دوربین تعبیه شده است ضبط می گردد. این دوربین های مدار بسته در بازار به دوربین های مداربسته وای فای معروف می باشند.
2- دوربین های مداربسته ای که جهت اتصال دوربین به DVR نیاز به سیم کشی نداشته و بصورت بی سیم یا وایرلس به دی وی آر متصل می شوند. این دوربین های مداربسته در بازار به دوربین های مداربسته وایرلس معروف می باشند.

تکنولوژی AHD در دوربین های مداربسته

AHD یا Analog High Definition  تکنولوژی انتقال تصویر بر بستر کابلهای کواکسیال تا فاصله 500 متر می باشد.این تکنولوژی تا حد زیادی قادر به کاهش نویز رنگ و تولید تصویر بهتر در مقایسه با دستگاههای آنالوگ قدیمی است.
دوربین های مدار بسته با تکنولوژی AHD همان دوربین های مداربسته آنالوگ هستند با تصاویر بهینه شده که بهبود بسیار زیادی در کیفیت تصویر ایجاد شده لذا امکان تولید تصاویر با کیفیت 2 مگاپیکسل یا همان 1080p  فراهم شده است.
دوربین های مدار بسته AHD انواع مختلفی دارند. مدل های دام، بالت، بند انگشتی که کیفیت تصاویر، جنس بدنه و برد دید در شب متفاوتی دارند و شما می توانید آن ها را در مدل های مختلف دوربین مدار بسته نظیر دوربین های  مداربسته ای که در همین صفحه معرفی شده اند جستجو کنید.
جهت نصب و راه اندازی دوربین مداربسته AHD به دوربین های مدار بسته ای اچ دی (AHD) و دستگاه ضبط کننده یا دی وی آر (DVR) نیاز می باشد.

نکته پایانی

شرکت شبکه گستر مهر تجارت، ارائه دهنده راهکارهای حفاظتی و سیستم های امنیتی.

حوزه فعالیت شرکت مهر تجارت دوربین مداربسته، سیستم های حفاظت تصویری، سیستم های آلارم، حفاظت فیزیکی، شبکه های کامپیوتری و سیستم های یکپارچه حفاظتی می باشد.  از جمله خدمات مهر تجارت می توان به مشاوره و طراحی سیستم، طراحی مناقصات، تامین کالا و خدمات، پیاده سازی و نصب تجهیزات، گارانتی کالا و قطعات، تعمیر و پشتیبانی سیستم، آموزش و بهینه سازی سیستم های موجود اشاره نمود.

بیشتر بخوانید :  دوربین مدار بسته   ، دوربین مداربسته اصفهان،   دوربین مداربسته شیراز  ،  دوربین مداربسته برای منزل